منتدي رايح جاي
[center]شرح لوحه اداره المنتديات 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة
يرجي التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضو معنا
أو التسجيل إن لم تكن عضو وترغب في الإنضمام إلى أسرة المنتدى
سنتشرف بتسجيلك
إدارة المنتدى
شرح لوحه اداره المنتديات 103798
[/center]
منتدي رايح جاي
[center]شرح لوحه اداره المنتديات 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة
يرجي التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضو معنا
أو التسجيل إن لم تكن عضو وترغب في الإنضمام إلى أسرة المنتدى
سنتشرف بتسجيلك
إدارة المنتدى
شرح لوحه اداره المنتديات 103798
[/center]
منتدي رايح جاي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدي رايح جاي

منتدي رايح جاي

الرئيسيةشروط التسجيلأحدث الصورالتسجيلدخول

شرح لوحه اداره المنتديات

كاتب الموضوعرسالة
المدير العام
Admin
Admin
المدير العام

تقييم العضو : 1

شرح لوحه اداره المنتديات Empty
مُساهمةموضوع: شرح لوحه اداره المنتديات   شرح لوحه اداره المنتديات Icon_minitimeالخميس يناير 26, 2012 1:11 am

السلام عليكم
شرح لوحه اداره المنتديات d025 معانا مفيش حاجه صعبه
مبتدي الشرح علي بركه الله
1- اذهب ألي الاداره افتحا يعني <<< وبعدين الاداره العامه <<<< علي جنب هتلاقي كلمه منتدي << التشكيل ممكن تغير اسم منتداك من اول وجديد
<<< المنتديات والفئات ممكن تفتح قسم منها <<<وممكن تقفل قسم منها <<<< رابط المنتدي يمكن منها تغير رابط منتداك الي رابط اخر <<ملحوظه اذا قمت d025 بتغير الرابط فسوف يقوم الجوجل بحدف موقعك من عليه لازم تارشفو تاني يعني <<< الامن والحمايه لتحديد رخص المنتدي يعني المشرفين الما يجو يخش مثلا الاداره هيطلب منهم الباسورد والاسم <<<< بص الخلاصه يعني ان اذا عايز تنشط اي خصيه منهم تدوس نعم وتحط العلامه عليه وتدوس تسجيل <<<< حدف المنتدي يمكنك حدف منتداك اذا ما عجبك<<<< الرسائل و الإيميلات التشكيل يكمنك تحديد عدد المشاركات تكتب مثلا 15 مشاركه وبعديها <<<تسجيل <<< الرسائل الخاصه يمكن الاي عضو ان يبعت رساله الاي شخص عضو اخر لو عايز تنشط هذا الخصيه حط علامه علي نشط <<<< واذا عايز تفعل اي d020 اي خصيه دوس نشط وبعدين تسجيل <<<< البريد الإلكتروني و استمارة الإتصال بنا <<< هذا خصيه اتصل بنا تكتب فيها مثلا بريدك الاكتروني ورقم تلفونك عشان اذا شخص عايز يكلمك ده لو عايز مش عايز بلاش تفعلها <<<< الاعلانات الخاصه<<< هذا خاصيه d020 مثلا لو عايز تقول شكرا خاص لكذ وكذ او تحط فيها الاخبار تدوس تشغيل نظام الإعلانات الخاصة : ودوس نعم وبعدين دوس تسجيل كده فعلت الخصيه ثانين عشان تكتب بقا الرساله انزل تحت هتلاقي علامه زي دي + بس لونها اخضر ماشي دوس عليها الاسم والمحتوي وبس<<<< إشهار المنتدى دي بقا يمكنك منها ان تبعت الاصدقاء انك فتحت منتدي عنطريق الفيس بوك البريد الاكتروني <<<< محركات البحث النشر منتداك علي محركات البحث محرك البحث العلميه الجوجل وكده <<<<نظام تبادل الزوار ممكن تتبادل الزوار انتا وي منتدي تاني<<<وممكن مع اي موقع تاني كل اسبوع مثلا توصلو انتا 2 عضو وهوه يوصلك 2 عضو <<<>>> احصائيات هي بتقولك كام مساهمه في الاسبوغ وكام عضو d020 d040 وكده تعرف منتداك بينجح كل اسبوع اد ايه >>>> البريد الإلكتروني الجماعي علشان لو غيرت الرابط بتاع المنتدي توصل الجميع الاعضاء c040 انك غيرتو يعرفو يخشو المنتدي تاني <<<>>>> مانع الكلمات لمانع الكلام الي انتا عايزو وتبدلها بكلام تاني يعني مثل اسم admin وتبدلو الي (**) >>>> التقارير التنبيهية>>>> القانون العام و "س.و.ج" اكتب قنون عشان لما الناس تيجي يسجل ويبقا (عضو) يقراء القونين ويمشي عليها >>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< d020
2- القسم التاني مظهر المنتدي >>>>> التصاميم ممكن تغير تصميم منتداك او تقوم انتا بتصميم منتدي وترفعو من علي جهازك لرفع تصميم من علي جهازك روح لاداره الصميم >>> اختيار ملف وهات الملف من جهازك وبعدين دوس رفع >>>>> او ممكن تختار تصميم من التصاميم الجهازه الاحلي منتدي يعني تروح >>> اختيار تصميم تدوس علي التصميم الي انتا عايزو وبعدين دوس حفظ التغيرات >>>> الصفحة الرئيسية >> التشكيلات العامه ممكن تحط كود الي انتا عايزو فيها >>>> الصور و الألوان ممكن تختار الاوان الي انتا عايزها تبقا مثلا للموضع او تبقا للفئات كده يعني >>> الصورة الرمزية>>> مكتب الصور خليها نشيطه عشان كمان الزوار يعرفو يغيرو الصور بتعتهم >>>> الوجوه الضاحكه يعني ممكن تضيف وتحدف اي وجه او تنضيف وجه من جهازك >>>> الاعضاء & المجموعات >>>> مممكن تحظر عضو او ممكن تعين عضو مشرف او ممكن تفتح مجموعه>>> d020 او تحط رتب >>>> العناصر الاضافيه >>>> البوابة و العناصر >>> ممكن تعمل البوابه نشط وممكن لاء الي انتا عايزو >> وبكده الشرح خلص >>> منتديات عرب هكرز d020 d020 d015 الاي استفسار انا موجود
ملحوظه هذا شرح لوحه تحكم منتديات احلي منتدي : d025

https://helwa.yoo7.com

شرح لوحه اداره المنتديات
صفحة 1 من اصل 1